Vilkår og betingelser
Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra Drivhus-shop.no.
Vilkårene gjelder med mindre det er inngått en annen skriftlig avtale mellom deg som kjøper og Drivhus-shop.no.
1. Om oss
Nettstedet www.drivhus-shop.no eies og drives av:
Biopejs-shop.dk ApS
Gravsholtvej 15
9310 Vodskov
Danmark
E-post: [email protected]
Telefon: +47 21 56 53 43
Organisasjonsnummer (CVR): DK34607907
Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål.
2. Endringer i vilkår og betingelser
2.1 Vi forbeholder oss retten til å endre nettsiden, innholdet eller disse vilkårene og betingelsene etter behov.
3. Kontrakten og leveranse
3.1 Levering av varer fra Drivhus-shop.no anses som fullført når kunden har mottatt varen.
3.2 Forsendelse av pakker skjer med Posten. Pallforsendelser sendes med Dachser. Pall-levering skjer til fortauskant/bedriftens adresse.
3.3 Leveringstid på lagervarer er vanligvis 2–4 virkedager. For bestillingsvarer kan leveringstiden være lengre. Estimert leveringstid for slike varer oppgis på produktsiden.
3.4 Risikoen for varen går over på deg som kunde når varen er levert.
Leveringsmåte | Pris | Gratis levering over | Forventet leveringstid |
Posten – Pakke til hentested | 199,00 kr | 2.499,00 kr | 2–4 virkedager |
Posten – Pakke til bedrift | 199,00 kr | 2.999,00 kr | 2–4 virkedager |
![]() |
199,00 kr | 2.499,00 kr | 2–4 virkedager |
![]() |
199,00 kr | 2.499,00 kr | 2–4 virkedager |
4. Angrerett
4.1 Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
4.2 Dersom du ønsker å benytte angreretten, må varen ikke være tatt i bruk og skal fremstå i samme stand som ved mottak – inkludert original emballasje.
4.3 Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen. Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, men mottar dem enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen.
4.4 Gjelder kjøpet en avtale om jevnlig levering av varer over en bestemt periode, utløper angrefristen 14 dager etter du mottar den første varen.
4.5 Du må gi oss beskjed innen 14 dager fra mottak om at du ønsker å angre kjøpet. Dette kan gjøres ved å sende en e-post til [email protected]. Du kan også benytte et angreskjema dersom ønskelig.
4.6 Har du kjøpt flere varer hos oss, kan du returnere én eller flere av dem, selv om de er kjøpt i én samlet ordre.
4.7 Du kan ikke angre kjøpet ved å unnlate å hente ut varen eller nekte å motta den, uten samtidig å gi oss beskjed.
4.8 Angrerett gjelder ikke for bedriftskunder eller kjøp gjort til næringsformål (B2B).
4.9 Ved bruk av angreretten er det kunden som betaler returkostnaden. Denne kostnaden kalkuleres individuelt basert på varen når du kontakter kundeservice ang. Beløpet trekkes automatisk fra refusjonen.
4.10 Dersom varen returneres med skader, tegn til bruk, manglende originalemballasje, eller er forringet i verdi, forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verditapet ved refusjonen. Saken vurderes individuelt etter mottak.
5. Returnering, Varens stand og Tilbakebetaling
5.1 Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å benytte angreretten, har du 14 dager på deg til å returnere varen.
5.2 Du må selv betale for returen, og du bærer risikoen dersom varen blir skadet under transporten.
5.3 Enkelte varer kan ikke returneres med vanlig post. Dette gjelder for drivhus og andre store produkter som leveres på pall. Forventet returpris for hel pall er inntil kr 1249,- og for halvpall kr 799,-. Vi anbefaler at du kontakter oss for å få den beste og mest hensiktsmessige returmetoden.
5.4 Beløpet som refunderes avhenger av varens tilstand og markedsverdi ved retur. I noen tilfeller kan det bety at kun deler av beløpet refunderes.
5.5 Vi refunderer beløpet senest 14 dager etter at vi har mottatt beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Vi forbeholder oss retten til å vente med refusjon til vi har mottatt varen i retur eller du har fremlagt dokumentasjon for at varen er sendt tilbake.
5.6 Dersom varen returneres grunnet skade som ikke skyldes deg, refunderer vi også eventuelle leveringskostnader. Dette gjelder likevel ikke dersom du har valgt en dyrere fraktmetode enn standardlevering.
5.7 Refusjon skjer til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.
5.8 Returadresse: Returadressen kan variere avhengig av produkt, ta derfor kontakt med kundeservice for returlabel og mer informasjon rundt retur.
5.9 Vi mottar kun pakker som leveres direkte til adressen. Vi henter ikke ut pakker sendt til utleveringssted eller med postoppkrav.
5.10 Du kan også returnere varen personlig til adressen etter forhåndsavtale.
6. Fraktskader
6.1 Før du som kunde kvitterer for mottak av varen, bør du kontrollere pakken og produktene for eventuelle fraktskader. Vi anbefaler at du undersøker varen grundig ved mottak.
6.2 Dersom pakken er skadet, ber vi deg sende bilder av skaden så raskt som mulig - helst innen 24 og senest innenfor 72 timer - til [email protected]. Jo raskere du melder fra om fraktskader, desto bedre er dine rettigheter som forbruker. Vi anbefaler også at du tar bilder før du pakker ut varene av emballasjen. Blir skaden/e meldt inn etter 72 timer, kan vi ikke garantere at det er mulig å behandle saken videre.
Merk: Vi anbefaler at du mottar pakken selv om emballasjen er skadet.
7. Pris og betaling
7.1 Du kan bestille varer på nett og betale med norske og internasjonale betalingskort, Vipps, bankoverføring, EHF-faktura for bedrifter, faktura etter avtale eller kontant ved henting.
7.2 Ved betaling med et internasjonalt betalingskort reserveres beløpet umiddelbart. Pengene forblir reservert på kortet eller kontoen din til:
1) vi trekker beløpet når varen sendes, eller
2) pengene frigis i henhold til avtale med din kortutsteder.
7.3 Drivhus-shop.no godtar følgende betalingsløsninger: Visa, Mastercard, Maestro, Visa Electron, Paypal, American Express, Santander og Klarna.
7.4 Du finner mer informasjon om vilkår og rettigheter hos din kortutsteder.
7.5 Vi tar ikke gebyr for kortbetalinger.
7.6 Ved betaling via bankoverføring er du ikke dekket av innsigelsesordningen.
Alle priser på Drivhus-shop.no er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Beløpet trekkes først når varen sendes fra vårt lager.
8. Reklamasjon
8.1 Når du handler hos oss som forbruker, gjelder reglene i forbrukerkjøpsloven. Det betyr at du har reklamasjonsrett i 2 eller 5 år fra du mottok varen.
8.2 Hvis reklamasjonen er berettiget, kan du ha krav på å få varen reparert, byttet, refundert eller få et prisavslag - avhengig av den konkrete situasjonen.
8.3 Eventuelle feil eller mangler må meldes innen rimelig tid etter at du oppdaget dem. Reklamerer du innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, regnes det alltid som rettidig.
8.4 Det er din plikt å opplyse om – og på forespørsel dokumentere – hvordan feilen eller mangelen viser seg. Hvis du oppdager en feil, ta kontakt med oss så raskt som mulig.
8.5 For produkter med begrenset holdbarhet gjelder reklamasjonsretten kun innenfor rimelig forventet levetid.
8.6 Dersom reklamasjonen er godkjent, dekker vi dine rimelige fraktkostnader. Varen skal alltid returneres i forsvarlig emballasje. Husk å få kvittering for forsendelsen, slik at vi kan refundere fraktkostnaden.
Varen returneres til oss, og returadresse avhenger av varen. Send oss derfor en beskjed, så får du returadressen så fort som mulig.
Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen, eller leveres direkte til adressen (etter avtale).
8.7 Når du returnerer varen, ber vi deg legge ved en detaljert beskrivelse av problemet.
10. Bestillinger fra bedriftskunder
Følgende vilkår gjelder for bestillinger gjort av bedriftskunder og næringsdrivende.
10.1 Bestillinger kan ikke kanselleres uten vår gjensidige avtale, og kun etter skriftlig bekreftelse fra en av våre direktører. Vi forbeholder oss retten til å kreve gebyr for kansellering og/eller returgebyr ved retur av varer.
10.2 Eventuelle krav om manglende eller skadede varer må meldes senest 2 dager etter levering.
11. Personvern og databehandling
Vi har behov for følgende opplysninger når du handler hos oss:
Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer og videreformidler kun personopplysninger som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos Biopejs-shop.dk ApS ApS og oppbevares i fem år, hvoretter de blir slettet.
Vi samarbeider med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse behandler kun opplysninger på våre vegne og har ikke lov til å bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan tilby tilstrekkelig beskyttelse av dine opplysninger.
Den behandlingsansvarlige for www.drivhus-shop.no er Biopejs-shop.dk ApS.
Du har rett til innsyn i hvilke personopplysninger vi behandler om deg.
Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi også plikt til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. Det kan for eksempel være dersom opplysningene ikke lenger er nødvendige for formålet de ble samlet inn for. Du kan også kontakte oss dersom du mener at dine personopplysninger blir behandlet i strid med lovverket.
Kontakt oss på: [email protected]